Wat is de gemiddelde hoogte van een kamer in een jaren '60-huis?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K
ronron1212
9 jaar geleden
2,62 meter
Ivana
9 jaar geleden
2.55 meter voor de huiskamer. 2.40 meter voor de slaapkamers.
ronron1212
9 jaar geleden
Ivana dat is het nu.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In ons vorige huis (bouwjaar 1953) was de bovenverdieping 2.30m. Beneden weet ik niet meer, maar was hoger dan boven. In ons nieuwbouwhuis zowel boven als beneden 2.625 De deuren zijn hier ook hoger, het "bovenlicht" boven de binnendeuren is nu nog maar 15 cm hoog, dus de deuren zijn 2.45m hoog.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb in de jaren 80 in Scheveningen op kamers gewoond, dit oude herenhuis had kamers van 4 meter hoog, met overal glas in lood. Maar voor gewone rijtjeshuizen was 2.50 en 2.30 gewoon.
Ivana
9 jaar geleden
TR2994685.pdf (48.8 MB) - TU Delft Institutional Repository
repository.tudelft.nl/assets/uuid:4d3454b8-7733.../TR2994685.pdf
Voorafgaande aan de Woningwet waren de bouwvoorschriften in sommige gemeenten in de. Algemene .... dat een minimale kamerhoogte in Rotterdam2,50 m, in Amsterdam 2,70 m, in Utrecht en ...... 1960) voor Mr. H.G. Kronenberg uit Rot-.
[PDF] Uitgebreide PDF op internet. Inderdaad voor verschillende gemeenten werden verschillende voorschriften gehanteerd.

Antwoorden (1)

2,6 / 2,7 meter