Moet ik staaldraad en Brass/staal ringen aan elkaar verbinden? (solderen? lassen? )

Moet ik staaldraad en Brass/staal ringen aan elkaar verbinden? (solderen? lassen? ) (de staaldraad zal in een lus rond de ring bevestigd worden maar de staaldraad moet vast zitten en daarom wil ik hem een stuk er aan lassen of solderen maar ben niet zeker welke methode die ik moet gebruiken)

Toegevoegd na 1 uur:
DUIDELIJK --- Kabel zit al vast met klem in lus rond de ring MAAR de kabel kan nog heen en weer bewegen en deze moet aan de onderkant VAST gelast of gesoldeerd worden!!!!!!!! Ik vraag om de techniek!! Hoe ik dit het beste kan doen!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Ik neem aan dat je brass ring bedoel, en dat de kabel dan weer aan elkaar gezet moet worden. dit kan je helemaal niet lassen en of soldeerden maar dit werkt alleen maar met een klembus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Neen. De kabel zit al vast met een klem(staat duideiljk dat die in een lus rond de kabel al bevestigd zit!!!)... Je moet de tekst wel lezen. Ik zeg duidelijk dat de Kabel moet VAST zitten aan de ring (de lus is al gemaakt! en vast maar de kabel zit nog niet vast en kan nog bewegen aan de onderkant, dit moet gesoldeerd of gelast worden..? Ik vraag de techniek
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja deze ring hoort strak opgesloten te zijn, maar ik begrijp dat dit nu eenmaal niet zo is. lassen is met een staalkabel onmogelijk temperatuur is veel te hoog staal verliest hier door behoorlijk aan trekkracht. solderen is een optie maar zal op den duur wel weer los scheuren. Hardsolderen is de mooiste oplossing, maar let er op dat je de staalkabel niet te heet maak, bovendien is een staalkabel inwendig vettig je moet de kabel voor het solderen schoonmaken met borax poeder. kabel warm branden borax er op en dan weer warm branden.