Kan ik mijn schrootjesplafond strak krijgen met MDF-platen en zonder (kosten van) stucwerk?

Eindelijk weet ik wat ik met die ene kamer wil die nog niet af is: een strak plafond met basiskleur en bloemetjes erop.
Deze oplossing heb ik zelf bedacht om het schrootjesplafond weg te werken:
MDF-platen kopen, zo groot als er is en vervoerd kan worden en deze te voorzien van primer en basiskleur verf en met behulp van beamer de bloemetjes erop te projecteren en verven.
Echter, hoe krijg ik de platen netjes tegen het plafond en ik moet natuurlijk ook nog de naden wegwerken met kit/verf.

Is dit te doen? Hoe? Of is er een oplossing die ik zelf nog niet heb gedacht? Stucwerk is geen optie ivm kosten :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Platen krijg je bijna niet netjes aansluitend en je hebt een zeer grote kans dat het gaat werken.
De platen moet aan de randen op dezelfde balk zitten, maar die balken zitten onder de schrootjes, dus die moeten er eigenlijk af.

Mdf is in dit geval lastiger te bewerken dan multiplex, dus als je het doet neem dan multiplex.

Gipsplaten is beter en makkelijk netjes te krijgen, maar ook dan moeten de schrootjes er af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarom gebruik je geen gipsplaten?
Dit is licht en vrij goedkoop.
Als je platen neemt met een ronde rand hoef je niet te stucen.

Alleen de schroefgaten dichtmaken met gipsplaatvuller en dan sauzen.