Ik wil boorgaten in de buitenmuur dichten,waar doe ik dat mee? In de (rode baksteen)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een beetje klei.

Antwoorden (2)

instant muurvuller of kant en klare muurvuller dat zit in een tube en doe je erop met eenplamuurmes of iets dergelijks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik gewone metselspecie en kleur dat met een kleurmiddel bij, net zo lang totdat je de zelfde kleur hebt.
Rood is de makkelijkste kleur.
Let wel op, als je gaat mengen, dat je de baksteen even nat maakt, om de kleur te vergelijken met je natte specie.
Maak de specie niet te nat, dan wordt het een kliederboel, maar ook niet te droog, dan valt het uit elkaar, je moet er een balletje van kunnen maken.
Spuit wel even wat water in het gaatje van de steen, voordat je er de specie in propt, anders is de hechting niet goed en/ of droogt de specie te snel uit.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
praatjes vullen geen gaatjes, maar dit antwoord wel ;-P +1