hoe kun je zien of vernis die al lang gestaan heeft nog goed is?

het gaat om een vernis (watergedragen) die al ruim 2 jaar in een garage staat.het merk is rubberwood.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Roeren??? Als je het niet meer kunt roeren dan heeft het te lang gestaan....

Antwoorden (3)

Indien de lak/ verf niet is bevroren, zal hij nog steeds goed zijn.
Hoe je dat kan zien, wel een klein stukje proberen ( na goed roeren) het droogt erg snel dus weet je het ook snel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
het punt is dat vernis of verf die lang staat soms niet meer goed droogt. ik heb het laatst gehad met verf die hier al enkele jaren stond, en die veertien dagen nodig had om te drogen!
dus probeer op een stukje karton eerst uit of de vernis nog voldoende droogt binnen de voorziene tijd (die normaal gezien op de pot staat vermeld). als de pot goed gesloten was zou je geluk kunnen hebben. als het goed droogt kan je hem zeker gebruiken.
8 jaar geleden
als er een vel op de verf zit, is hij niet meer bruikbaar. Watergedragen verf mag ook niet bevroren zijn geweest. Mocht de verf 'raar' ruiken.....is ook een teken om de verf weg te gooien.