Hoe heet het slot dat ik zoek? Een bijzetslot met binnen een knop om te sluiten en buiten een sleutel te openen.

Mijn moeder van ruim 90 is gewend de deur alktijd op de knip te doen en is inmiddels erg vergeetachtig. Ik kan haar niet meer aanleren de knip er niet op te doen.
In geval van nood moet ik binnen kunnen komen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Wat jij bedoeld in een knopcilinder. Deze kan je in ieder cilinder-bijzetslot zetten. Als je handig bent bestel je er 1 gelijksluitend met de andere cilinder in de deur. Het bijzetslot kan gewoon een 4228/17 van nemef zijn, bij iedere bouwmarkt te koop. Door de knopcilinder kan je moeder de deur nog altijd "op de knip" draaien, en kan jij altijd naar binnen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een "bijzet oplegslot".
Amadea
9 jaar geleden
Ik denk dan aan een cilinder met knop aan de binnenkant
http://www.dsst.nl/onzemerken_nemef.htm (4e foto klikken)

Die kan op een bijzetslot met cilinderslot.
http://www.deurkrukwinkel.nl/mauer-veiligheids-cilinder-bijzetslot-skg-met-sluitkom