kan ik slecht afgewerkt gyproc, afgewerkt met glasvezelbehang, op de één of andere manier herstellen?

In de logeerkamer hebben de vorige bewoners gipsplaat bevestigd, maar niet opgevoegd. Daarover werd er dan glasvezelbehang gehangen. Waardoor je duidelijk de voegen ziet en dit is erg slordig. Ik wil die gipsplaat niet graag helemaal verwijderen, plus is glasvezelbehang verwijderen van gipsplaat al helemaal niet mogelijk.
Kan ik dat op de één of andere manier nog herstellen, zodat de muren en het plafond min of meer egaal worden (en dus de zichtbare voegen verminderen, weg krijgen is wellicht te hoog gegrepen).
Ik heb al één voeg "open gesneden" om eens te kijken, en gezien dat er een dikke laag kleefband boven de voegen bevestigd is, wellicht in de hoop deze minder zichtbaar te maken... tevergeefs want het glasvezelbehang is in die voegen "gezogen" precies. dus je ziet het nog erg goed.

9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Stucen:
http://www.werkspot.nl/stucen/ondergronden

Nieuwe laag gipsplaten eroverheen.

Toegevoegd na 39 seconden:
één van de twee is genoeg.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
liveisgreat
9 jaar geleden
aha, ik dacht al ...
het zal stucen worden, die nieuwe gipsplaten erover lijkt me moeilijk. ik riskeer dan telkens met de nieuwe schroeven op de schroeven te komen waarmee de oude gipsplaten vasthangen. en die zie je (jammer genoeg) niet . daarvoor heeft die plakband blijkbaar wel dienst gedaan.
ik had al zitten denken om er gewoon schuimvinyl over te plakken, maar dan zullen de naden wellicht nog zichtbaar zijn. en met schrootjes zit ik met hetzelfde probleem als bij nieuwe gipsplaten ; ik zie die oude schroeven niet zitten.
dus het wordt hoe dan ook stucen, behoorlijke klus dus....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt handige apparaatjes die detecteren waar metaal, hout of iets anders achter de platen zit. Schuif zo'n ding over de plaat en teken met een potlood af waar een schroef, waterleiding, electradraad of ander metaal zit. Je kunt het ook instellen voor hout, zodat je kunt 'zien' waar het frame achter de platen zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Af en toe een oude schroef raken maakt niet uit, de schroefgaten ga je toch afwerken, zie je niks meer van. In dit geval kan je nieuw gips ook lijmen.
https://www.gamma.be/nl/gipskartonplaten-op-wand-lijmen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@immi: klopt, het frame erachter is soms van metaal, dat "zie" je alleen maar beter.