kan ik onze betonnen bbq lijmen?

wij hebben een betonnen bbq die gescheurd is en willen die renoveren
Is het mogelijk om hem te lijmen en zoja waar kunnen we dat dan het beste mee doen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (2)

Hmmm volgens mij blijven de meeste lijmen goed tot rond de 60 graden, maar er zijn ook beton lijmen die tot 110 graden goed blijven. Een BBQ wordt 90 tot 160 graden, maar het zit er natuurlijk een vrij groot stuk boven, dus ik denk dat het wel gaat lukken. Zoek eens op Bostik / Simson naar lijmen.

Toegevoegd na 32 seconden:
Tenzij natuurlijk echt de onderkant gescheurd is waar de kolen komen, dan wordt het echt te warm.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan:

Moviset
Moviset is een vuurvaste mortelkit, wat in eigen beheer wordt gemaakt. Hoogwaardige grondstoffen, bauxiet/kaoline/waterglas, worden vermengd tot een smeerbare pasta met zeer goede verwerkbaarheid. Door het waterglas is deze lijm luchtverhardend. Door de klei wordt de lijm bij verhitting ook nog keramisch gebonden.