Hoe maak ik een theater spiegel/visagie spiegel?

Ik ben opzoek naar iemand die weet hoe je zelf een theater spiegel/visagie spiegel maakt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Ritsuka
7 jaar geleden
gewoon meerdere lampen in een lijst om een spiegel

Antwoorden (1)

Eigenlijk is de spiegel op je foto geen"echte" theaterspiegel ; het is een separate spiegel met twee lamplijsten er naast. Daar kun je natuurlijk ook voor kiezen
Een theaterspiegel is uiteindelijk eigenlijk hetzelfde, maar dan met de lijsten "er aan vast". Op Internet zijn verschillende handleidingen en instructies te vinden over hoe je een dergelijke spiegel maakt, maar ze komen allemaal neer op :

- zorg voor een grote spiegel met een brede lijst
- boor gaten in de lijst en zet daar (kleine) fittingen in, die je in serie moet schakelen
- stekker er in, lampjes er in, klaar.
- Handigst is als het circuit / de stekker / het snoer ook een schakelaar heeft, zodat je de lamp aan en uit kunt zetten zonder de stekker steeds er uit te hoeven halen en er in te doen ;-)

Dat klinkt simpel, maar eigenlijk is het ook simpel. Uiteindelijk is het niet meer dan eenvoudige lamp met meerdere fittingen waar toevallig een spiegel op is geplakt. ;-)