wat is beter horren met zwart of grijs gaas? Wij willen weten welke kleur meer licht door laat.

we willen horren kopen maar in de winkel kun je niet goed zien wat beter is grijs of zwart gaas

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Zowel zwart gaas als wit gaas laten geen licht door. Het verschil is dat wit gaas licht terugkaatst naar de lichtbron en zwart gaas dat in veel mindere mate doet. Als je met een hor inkijk wilt voorkomen, is wit gaas veel geschikter. Als dat niet van belang is, zal zwart gaas minder storend werken hoewel je een zwart gat misschien niet mooi vindt.

Of de insecten beter worden tegengehouden met wit gaas dan met zwart gaas weet ik niet. Ze zien het witte gaas wel beter, dus als er een verschil is, zal het witte gaas de insecten beter tegenhouden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het enige verschil is de kleur.

Als het buiten donker is en je zit met licht binnen zie je grijs gaas als een grijzig vlak en zwart zie je praktisch niet. Hetzelfde is het geval als je overdag buiten zit en ernaar kijkt.
Als je overdag binnen zit zie je bijna geen verschil omdat het van buiten invallend licht veel dominanter is dan het licht dat van binnen komt en op de hor valt.
9 jaar geleden
Het antwoord is moeilijk maar het is wel zo, dat je zelf door zwart gaas beter door heen kan kijken, wordt ook steeds meer gebruikt bij volières!