Deurslot draait door, wat nu?

Sinds vandaag draait het deurslot, als je de deur met de sleutel wilt openen, door. De deur is hierdoor niet meer te openen vanaf de buitenkant...
Enig idee wat ermee aan de hand kan zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
21.9K

Het beste antwoord

Is de deur van binnen wel met de sleutel te open.
Zo ja dan zit het in de cilinder.
Zo nee, dan kan het ook in het deurslot zelf zitten.

Beide zijn redelijk eenvoudig te vervangen.
In de bron hoe je een cilinder vervangt.
Haal hem er maar even uit en kijk of het "armpje" nog goed is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van binnen gaat het wel goed
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan zou ik de cilinder vervangen, of even ruilen met een andere om te testen.
Wat waarschijnlijk ook kan is de cilinder omdraaien.
Wel opletten dat je hem dan niet op slot draait anders kan je er misschien niet uitkomen vanaf binnen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jackd, bedankt. Nieuwe cilinder, betekent dat ook nieuwe sleutel?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag gedaan
Ja
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zou je een leek als ikzelf aanraden; zelf doen (doe-het-zelf zaak?) of slotenmaker?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een cilinder vervangen kan je zelf. Is echt niet moeilijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zie filmpje in de bron van mijn antwoord:
het enige wat je nodig hebt is 1 schroevendraaier om 1 lange schroef eruit en er weer in te draaien. Wel een goeie cilinder kopen, anders is een dief zo naar binnen.
(2 sterren is ok)

Andere antwoorden (1)

Sloten en sleutels verslijten is mijn ervaring. Door dagelijks hetzelfde slot met dezelfde sleutel te openen krijg je slijtage.

Werkt een andere sleutel wel? 1 die weinig gebruikt wordt (reserve sleutel).

Ik heb bij mij op het werk in 3 jaar tijd al 3 lopers versleten. Maar ja 5 dagen per week 80 deuren openen en op slot draaien, dat wil ook wel. De cilinders slijten ook wel maarniet zo snel als de lopers.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik merk het als ik aan een nieuwe loper toe ben als de sloten dol draaien.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik het goed begrijp:
Een andere (nieuwere) sleutel/loper helpt als een cilinder slot doordraait? Ik dacht dat dat niet kon,
maar als ik een beetje zoek, dan zou de lengte van de sleutel er wat mee te maken kunnen hebben.
Misschien dus dat er wat van het topje van de sleutel is afgesleten.
(dat ga ik een keer proberen)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
het ligt niet aan de sleutel, de reserve werkt ook niet.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Jammer, het was natuurlijk te proberen, voordat je moeilijk gaat doen met de cilinder omzetten/vervangen.