Je kan het met een auto accu:

U heeft hier een omvormer voor nodig omdat de motor 220 V wisselspanning nodig heeft.
Zo een omvormer voor 1100 W kost al gauw € 90.
Het zou beter zijn indien u direct een gelijkstroom moet kon inbouwen zodat u het vermogen van de batterij direct aan de motor kan afgeven.
Met nog eens een omvormer tussen heeft u alleen maar vermogen verlies.
Die gelijkstroom motor zal ook een veel beter startvermogen hebben en dit vooral op laag toerental.
Die wisselstroom motor is gemaakt om op vol (nominaal) toetental te werken zodat u de snelheid niet kan regelen.

Besluit: beter een gelijkstroom motor inbouwen i.v.m. toerentalbeheersing en vermogen op laag toerental.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De reactie van JP001 is niet bepaald slim, want een omvormer vraagt veel stroom en je kan ook gewoon de motor aanpassen zodat hij op 48 volt ongeveer kan werken, maar bedoel je een benzinemaaier?