waarvan kan ik het beste een la maken?

ik ben bezig om zelf een kast te maken met meubelpanelen van de bouwmarkt, maar want welk hout kan ik het beste de lades maken? en welke diktes dan. zowel voor de bodemplaat als de "bak" de afmetingen van de la zijn 45x65x15cm (lxbxh).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Wij zijn een meubelbedrijf,en maken onze laden van triplex of multiplex.
en de lade bodems van 3 mm triplex.
De lade zelf zijn het beste te maken van een dikte van af 18 mm.
Gaan er zware dingen in,maak de bodem dan ook van 18 mm.
burgos
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Multiplex is goed af te lakken,alleen blijf je wel nerf zien.
Maar mdf kan ook prima,is misschien nog wel mooier
Doe de kopse kantjes van de mdf panelen eerst met plamuur,
anders krijg je het niet mooi,het trekt erg in..