Tot hoever, vanaf vrachtwagen tot locatie, kan men beton storten?

Ik wil een fundering laten storten en vanaf de plek op mijn terrein waar de vrachtwagen kan komen tot de locatie in mijn tuin waar het moet komen is het ongeveer 55 meter.

Kan dat met een slang?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
14.7K

Antwoorden (8)

Met zo een ding moet dat te doen zijn:
Plaatje bij antwoord
AWM
13 jaar geleden
Als je de juiste betonpompvrachtwagen inschakelt moet dat lukken:
De uitschuifbare slang of cilinder gieken op betonpomp trucks zijn meestal van 17 meter (55,77 meter) tot 61 meter (200. 13 voet) lengte, wanneer deze volledig uitgebreid. Afhankelijk van de grootte van de betonpomp vrachtwagen, en dus de giek lengte, kan de giek worden gevouwen in drie tot vier delen, met inbegrip van de basis sectie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
55 meter is vrij ver. Meestal houd het bij 15 meter op. Daarna moet je overwegen om een paar sterke mannen & kruiwagens te regelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een betonpomp komt het beton waar je het hebben wil.
Je moet echter de kosten van een pomp vergelijken met het kruien met de kruiwagen.
Allemaal afhankelijk van hoeveel m3 beton je nodig hebt.
Bij een paar kub zou ik gaan kruien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij hebben ze een goot gebruikt, maarwel met voldoende helling

Toegevoegd na 1 minuut:
Zolang de helling maar voldoende is, rommelt het wel door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen probleem volgens de onderstaande info kun je tot 1 km
Betonpompen
Leverancier(s) Mesken BV
Schwing Stetter
Soort pomp Aanhangerpomp
Telefoon 0592-459147 begin_of_the_skype_highlighting              0592-459147      end_of_the_skype_highlighting
Maximum capaciteit 94 m3 per minuut
Plaats Smilde
Raamsdonksveer
Maximum transportafstand horizontaal 1000 mtr
E-mail info@mesken-bv.nl
info@schwing-stetter.nl
Maximum transportafstand verticaal 250 mtr
Website http://www.mesken-bv.nl
www.schwing-stetter.nl
Inwendige diameter transportleiding 125 mm
Categorie Betonpompen Inhoud vultrechter 400 liter
Demonstratie aanvragen Brochures toesturenm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal is die afstand geen probleem .
Hoe denk je dan hoe zij die grote wolkenkrabbers van cement worden voorzien ?
Ik denk alleen aan de kosten van een grote pomp die het probleen kunnen gaan vormen .
Vraag erna misschien valt het nog mee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het inderdaad met een betonpomp doen. Je hebt dan wel een vrij grote nodig.
Je zou ook kunnen overwegen om met een kraan en kubel te storten. Als je dan een Spiering neemt kun je ook de 55 meter wel halen. Dan geldt natuurlijk ook dat je een behoorlijke kraan nodig hebt, wat een aardig kostenplaatje is.
Je zou bij de betoncentrale kunnen informeren naar de mogelijkheden en hun vragen om het te regelen. Heb je er zelf geen zorgen meer over en zij kunnen beter inschatten wat er nodig is.

Robert