Mengkraan van de douche werkt niet goed. Kan ik dit zelf verhelpen?

Als ik de aan-/uitknop helemaal terug draai, blijft de douche lopen. Ergens halverwege stopt de douche. En als ik de knop verder draai, gaat de douche weer aan. Kan ik dit zelf afstellen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klinkt als een kapot rubbertje ofzo. Ik zou 'm eraf halen en even kijken of er kapotte onderdelen in zitten. Rubberen ringetjes zijn makkelijk te vervangen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is het een éénhandel mengkraan of een thermostaat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is een thermostaatkraan (2 knoppen).

Antwoorden (1)

Een kraan is waarschijnlijk niet los te halen, maar dit klinkt als kalk. Je kan de kraan er af halen en even een poosje laten weken in ontkalkings-middel (bijvoorbeeld in water met een ontkalkingstablet voor een koffiezetapparaat.
Als het daarmee niet opgelost raakt ben ik bang dat je toe bent aan een nieuwe kraan..