Kookplaat vervangen, hoe aansluiten?

Ik heb een keramische kookplaat met perilex aansluiting. Ik heb een nieuwe inductie kookplaat gekocht maar de aansluitwaarde is lager waardoor de kookplaat met een gewone stekker op 220 v moet worden aangesloten.

Hoe doe ik dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een perilex contact in op meerdere manieren aan te sluiten,
omdat we niet weten hoe ie nu aangesloten is (380 of 2x220 of ?) is het niet zomaar te zeggen hoe je dat moet doen. In de meterkast heb je waarschijnlijk een kookgroep zitten,
hoe ziet die eruit?

Antwoorden (1)

Het makkelijkste is om de perilexstekker van de oude kookplaat af te halen en de blauwe draad linksboven aan te sluiten bij de N en de andere draad links onder op de L1. De aarde {geel/groen} op het middencontact. Perilex weer in het stopcontact en koken maar.