Heb de hardhouten trap helemaal kaal geschuurd, wat is nu de beste lak om hier op te doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je hebt een heleboel werk gehad om je trap kaal te krijgen.
Nu het op lakken aankomt zou ik persoonlijk advies vragen bij een goede verfhandel. Je moet er toch naar toe om de lak te kopen.
Zonde van je werk als je een goedbedoeld verkeerd advies opvolgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je hebt speciale parketlak in de handel die prima bestand is tegen slijtage.
Je kunt ook bootlak nemen, die is helemaal zeer krachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met antislip
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed..de bootlak+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je, ik heb dit ook op mijn aanrechtblad gezet. Heel erg mooi en ijzersterk!
er is speciale antislip veiligheidscoating van alabastine
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor het aflakken zou ik zeker GLITSA gebruiken. Hou er wel rekening mee dat glitsa op basis van thinner is. De voorbehandeling (het op kleur brengen) moet uit een beits bestaan welke dus niet op basis van terpentine mag zijn. Dan heb je al je werk voor niets gedaan.
Glitsa is één van de betere parketlakken en zeer slijtvast. En zoals hierboven al vernoemd laat je informeren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik raad je ook glitsa aan een prima parketlak op tinnerbasis maar ook op waterbasis te koop. Zelf geef ik de voorkeur aan tinnerbasis voor een trap. In 40 jaar is mijn beukenhouten trap 2 keer gelakt met glitsa en hij ziet er nog uit als nieuw. Denk wel aan goed ventileren tijdens en na het
lakken.Hou ook rekening met de droogtijd van glitsa deze is
nogal snel, zeker als de tempratuur hoog is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik adviseer parketlak.
ideaal hiervoor.