Ik heb 'n gaskachel, in het verleden was dit 'n houtkachel is, nu kunnen we volgens de schoorsteenveger 'n probleem krijgen met rookgassen, klopt dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of hij wil wat verdienen aan een onnodige oplossing.
Deze vraag is met zo weinig info niet te beantwoorden. Wat is volgens de veger het probleem?

Antwoorden (1)

ja dat klopt, de rookgassen van een gaskachel zijn veel kouder dan die van een houtkachel, daardoor kan het gaan gebeuren dat het creosoot dat in het rookkanaal vochtig word ,daardoor gaat stinken en eventueel vlekken op de muren gaat geven omdat de teren in het creosoot in en door dee muren gaan trekken door het vocht en de lagere temperatuur kan het ook zijn dat je minder trek krijgt in een rookkanaal dat voor de houtkachel bedoeld is , eventueel is het een optie om een flexibele rookgasbuis in het rookgaskanaal aan te laten brengen