Ik wil een nieuwe accuboormachine kopen. Er staat een advertentie in een blad over de Bosch PSR96.

Nu heb ik gezocht op Google en kwam klachten tegen over de slechte accu's die Bosch levert.
Heeft iemand hier ervaring mee??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn winkels waar je accu's kan laten repareren,
ze vervangen dan de cellen.
Waarschijnlijk kan je zelf bepalen, welke nieuwe cellen je erin wilt hebben.
http://www.accuworld.nl/
goedkoper en beter dan een nieuwe bosch groen accu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gekeken op de site, ze verwijzen ook naar de Praxis die hebben ook een accu service in de vestigingen. Staat ook een prijslijst op hun site.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die site was ook niet echt voor jouw, ik dacht ff dat jij al problemen had, maar gelukkig nog niet. Wel voor alle andere met accu/problemen.

Het beste antwoord

Ja,ik heb de bosch psr-12 en de bosch psr-96
heb ze allebei (nieuw) gekregen op verjaardagen en heb bij beide hetzelfde probleem.
De eerste paar weken ging het goed,daarna begonnen de accu's vanzelf leeg te lopen binnen een paar uur als ze niet gebruikt werden.heb gemaild naar bosch en ben naar de winkel gegaan,heb zelfs een nieuwe accu gekregen (alleen bij de eerste klacht) maar die had hetzelfde probleem.
Gevolg : ik hoef bosch niet zo nodig meer
ik geef liever een paar centen meer uit zodat ik kwaliteit in huis heb.
Ik heb nu de Makita BDF343RHE 14,4 V 1,3 Ah Li-Ion
kost ff 2 meiertjes (€209) maar dan heb je wel een goeie accutol die erg lang meegaat en die je rustig een week kan laten staan met de accu erin zonder dat hij leegloopt

Toegevoegd na 2 minuten:
Toevoeging - Ik ben gewoon een huis tuin en keuken knutselaar,maar knutsel wel regelmatig genoeg om zo'n aanschaf te doen.
Als je een of twee keer per jaar een paar schroefjes aandraait is een makita eigenlijk teveel van het goeie
tenzij je het ervoor over hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik schroef inderdaad 2x per jaar.. dat doe ik met een ouderwetse schroevendraaier. Maar bij een verhuizing, dan ga je plots heel veel schroeven. Dat is niet te doen met een ouderwetse schroevendraaier. Maar dan zorg je dat je Bosch opgeladen is op de verhuisdag! Maar als je vaker klust, is het inderdaad de moeite waard. Zo'n Makita, of desnoods een deWalt is dan een veel betere investering. Goed en goedkoop zijn vaak de aanbiedingen van Aldi. Geen slecht spul, zeg maar Bosch kwaliteit voor de helft van de prijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal,ik heb een hamerklopboor van kinzo bij de gamma vandaan,was 5 tientjes ;) maar omdat ik hem slechts een paar keer per jaar gebruik voldoet hij prima.
mijn accutol gebruik ik zowiezo wekelijks,dus die moet gewoon goed zijn. je zou nog kunnen kijken voor een Black&Decker
die zijn over het algemeen ook niet zo duur en goed te gebruiken een paar keer per jaar
(aanbiedingen gamma oid) Over een deWalt of een Hilti zou ik nog wel wat langer nadenken omdat je dan nog ff een paar prijsklassen omhoog gaat :) Maar als je inderdaad weinig klust zou ik er een halen zoals je zegt bij de Aldi en geld besparen,apparaat voldoet aan jouw criteria en je houdt nog wat centen over voor de (vast al veel te dure) verhuizing !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Black&Decker staat ook niet goed bekend, dan beter budget gereedschap, dan krijg je meer waar voor je geld.
Persoonlijk ben ik een Bosch blauw fan (de professionele lijk) maar groot verschil met de andere professionele merken is er niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Black&Decker is prima te doen als je er niet teveel mee hoeft te doen,het ging meer om de accu's en die van Bosch (groen) spannen de kroon als het om slechte kwaliteit gaat helaas
Het verschil tussen Bosch en Bosch blauw is dan ook een verschil als tussen dag en nacht...
maar ben het met eens dat je beter een simpel dingetje kan kopen,zoals ik al zeg in de onderste paar zinnen in mijn reactie.
Ik ben zelf overgestapt naar een ander merk omdat ik het gewoon ff gehad had met bosch na 5 slechte accu's...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het dan ook bijna helemaal met je eens. Behalve van dat Black&Decker dan, hoewel ik niet weet hoe het met hun accu's zit, is het bij hun vooral uiterlijk. (ik ben niet de enige met die mening)
Verder geld natuurlijk niet dat elk apparaat van hun snel kapot gaat. Ik heb ook een kennis die heel blij is met zijn groene bosch accu. Soms werken ze wel ;-)
Van Black&Decker heb ik een decoupeerzaag, waar ik me al meerdere keren aan gesneden heb. (niet aan de zaag, maar aan scherpe randjes, aan zowel doos als machine)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel met uiterlijk: dat dat het enige is waar ze op letten bij B&B, vroeger was B&B trouwens top.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al vast iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb zelf nog een Makita, 6095D dat ding is al tig jaren oud, alleen nu beginnen de accu's kuren te vertonen.
Aan de boormachine ligt het niet alles werkt nog prima. BSB, net wat jij zegt ik gebruik hem ook maar af en toe, dus ik heb er niet te veel geld voor over. Ben al bezig geweest voor nieuwe accu's voor de Makita maar nog niets gevonden. Er staat op KR23/43 Ni-Cd Battery 9000.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had wel iets gevonden maar 59 euro voor een accu is wel erg veel. Er zitten er twee bij dus tel uit je winst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
59 voor 2 accu's ?
of voor een tolletje met 2 accu's ?
vind het zowiezo niet duur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, 59 euro per accu voor een Makita. En er zitter er twee bij. De Bosch accuboormachine kost 59 euro met 2 accu's.
Maar wat jullie al zeiden, dat de accu's binnen de kortste keren naar de knoppen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor de makita gaan in dat geval !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon nieuwe accu's kopen bedoel je?
Ik heb trouwens een mail gestuurd naar Makita en kreeg het volgende antwoord. Een nieuwe staafaccu 9,6 v kost 60 euro ex btw, deze zijn te bestellen via een Makita-dealer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou idd voor de "oude" Makita een nieuwe accu
(of accu's) halen als dat mogelijk is.
makita's gaan zowat nooit stuk
En als hij erwel een keer mee nokt hoef je in 90% van de gevallen alleen de koolstofborsteltjes te vervangen
en die zijn ook niet zo duur en overal verkrijgbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.toolsxl.nl/makita-toebehoren-staafaccu-9000-accu-makita-96-volt-13-ah-nicd-p-1240.html?cPath=95_54
49,- inclusief (ik heb er geen aandelen hoor)
deze is 1.3 Ah, ze hebben er ook een van 2.6 Ah voor 62.50 incl., die gaat dus 2x zolang mee. Misschien dat je er dan aan één genoeg hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen aandelen ? ;)
is wel een goeie tip

Andere antwoorden (4)

Ja, een kennis heeft een groene Bosch en daar ook snel de accu's leeg (2 stuks)
Dus die werkt alleen maar als je vlak van tevoren opgeladen hebt.

Er is wel een groot verschil tussen Bosch groen en Bosch blauw.
Ik heb wat Bosch blauw gereedschap en daar ben ik zeer blij mee.

Mijn advies:
ga voor budget: aldi, lidl, eigen merken.
of voor professioneel: Makita, Bosch blauw, Hilti.
Alles ertussen is budget in een mooi jasje.

Toegevoegd na 10 minuten:
Zelf draai ik vooral met een kleine blauwe bosch:
lekker licht en ideaal in de kleine ruimte. (in de link de set die ik heb, hij is ook los te krijgen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een aardige prijs voor een simpele doe het zelver als ik. Maar blauw is ontzettend goed dat wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die link is wel van een set, met een ander apparaat erbij.
De schroefboor alleen, met accu's enzo is rond de 170,-
(ook niet weinig, maarja..)
http://www.toolsxl.nl/bosch-blauw-gsr-1082li-accu-schroevendraaier-108-volt-13-ah-liion-lboxx-p-13265.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je veel klust is dat idd goed te doen,maar voor iemand die 2 x per jaar een schroefje ergens in graais is het teveel van het goede denk ik
hij is wel mooi klein
misschien haal ik m zelf wel,voor erbij ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het dan ook eerst 15 jaar met twee budget machines gedaan, waarvan er ééntje nogsteeds als backup in de schuur ligt.
Ik wil niet lullig doen, maar mijn bosch bevalt me prima en ik heb er al duizenden schroeven mee ingedraaid...draait lekkerder weg dan zo'n budgetgeval kan ik je verzekeren, het is natuurlijk geen Festool maar ik heb geen klachten, laad voor ik begin altijd wel mijn accus-s op, maar op mijn werk doe ik dat ook altijd met de prof. gereedschappen, nooit beginnen met een halve tank zeg ik maar...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger had mijn man ook Bosch, maar is later toch overgestapt op Makita, gewoon omdat het steviger is, langer meegaat.
Op het moment is er bij Praxis een aanbieding van de Makita accuboor, Type 6261 DWPE 9,6 Volt. Oplaadtijd 30 minuten, incl. koffer en 2e accu voor 99,00.

Hoop dat je wat hebt aan deze info.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hjmch, dank je voor de tip.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
graag gedaan :-)
Bosch groene machines zijn de goedkoperen (lees DHZ) lijn van bosch. Vaak komt dit in de praktijk tot uiting in de kwaliteit van de accu's als wel de kracht van de machine.

Ik lees boven dat u op advertenties van machines afgaat. Natuurlijk logies. maar eigenlijk kun je beter andersom beginnen.
kijken welke machine aan de eisen voldoet die u stelt en daar de aanbieding bijzoeken.

Als je voor een machine gaat kijk dan niet naar de voltage van de accu. deze heeft niet alles met de machine te maken. zie dit als de brandstof van de machine.
Als wij in onze auto benzine doen dan zegt dit niet hoe ver we erop rijden en hoe hard en wat de acceleratie van de motor is. Zo is dit ook met een accu machine.

Ik zal hieronder uitleggen waarop u kan letten bij een accu machine.

Newton Meter (Nm) dit is de kracht op de kop van een machine, hoe hoger dit getal hoe meer power de machine levert. De goedkoperen machines (B&D, Bosch groen, eigen merken bouwmarkten en duitse supermarkten) staan met de Nm niet echt te pronken omdat deze niet zo hoog is (gemiddeld rond of onder de 20). De betere merken ligt dit getal tussen de 35 en 64. dit zijn de echte zware jongens en zijn ook niet bang voor echte lange schroeven of voor zwaardere houtsoorten.

Li-Ion. dit is de nieuwe generatie accu's. aan te raden is om een nieuwe machine te kopen met deze accu soort. Een Li-Ion accu is 2 x zo licht als de oude accu, levert 40% meer power en gaat 100% langer mee. Deze accu's worden ook niet heet bij het opladen.

Slipkoppeling. met deze koppeling kunt u de kracht in stellen waarbij de boorkop niet meer de schroef aandraait. dit is ideaal voor gipsplaten en andere zachtere houtsoorten. Bijna alle machines hebben deze mogelijkheid tegenwoordig.

Op de bron site vermelding staat onder het kopje aankoop advies nog meer over het aankopen van machines.