welke verf heb ik nodig om een beschadigd randje van een meubel bij te werken?

Ik heb een tv-meubel van Ikea van Hemnes. Dit is massief hout en precies op het randje heb ik een kras. Ook van hetzelfde merk en dezelfde kleur heb ik een salontafel. Ook bij Ikea gekocht waar ook precies op het randje wat lichte beschadigingen zijn. Ik heb maar heel weinig nodig.

Toegevoegd na 10 minuten:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40250959/

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem even contact op met de Ikea klantenservice, zij kunnen je vast een bruikbare tip geven:
http://www.ikea.com/ms/nl_NL/customer_service/contact_us/contact_us_intro.html?cid=nl|ps|branded|ikea-klantenservice|go|ikea_klantenservice|ikea_klantenservice|corporate

Antwoorden (1)

Je kan met een onderdeel langs een verfspeciaalzaak gaan en dan de juiste kleur erbjij laten zoeken maar je kan ook met een kleurenwaaier (die je bv leent in een verfspeciaalzaak) of met kleurkaartjes uit de bouwmarkt de juiste kleur uitzoeken en dan een kleurtesterpotje lak aanschaffen. Dat zijn kwart liter blikjes in hoog- of zijdeglans.
Kleinere verpakkingen zijn niet mogelijk op de mengmachine. Mocht dat echt nog te veel vinden, zou je nog in een hobbywinkel kunnen kijken voor hobbyverf, maar die kleuren zijn veel beperkter. De potjes die je op kleur kunt mengen zijn bv van Wijzonol zie link in bron 1