Mag ik een dun tapijtje van 2mx2,50m in de wasmachine op30graden wassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag is toch niet te beantwoorden zonder dat wij weten van wat voor materiaal dat tapijtje is? Ik zou geen enkel antwoord vertrouwen zonder die informatie. Het maakt namelijk niks uit of iets een tapijt is
of een trui, of een kleed of wat dan ook...
hoe en of iets gewassen kan worden hangt
af van het materiaal!

Het beste antwoord

Op deze wijze heb ik twee dikke tafelkleden, eigenlijk waren dit al tapijten, beide uitgewassen maar dan wel op stand wolwas en NIET op stand fijnwas. De reden daarvan was dat bij mij de waterstand op wolwasstand hoger is: efin dat kun jezelf door de deur ook wel bekijken hoe hoog die wordt.
Wel dien je nu iets meer vloeibare bonte zeep te gebruiken, minimaal 2 dopjes; voorts in het naspoelbakje een half glas blanke azijn zodat de kleuren prachtig opkomen en het alkalische zeep wordt geneutraliseerd.
Na het wassen METEEN eruithalen en over de douchecabine eroverheengooien want een waslijndraad zal breken onder dit gewicht: dat houdt 'ie echt niet.
Dit moet lukken. Suc6!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja dat kun je gerust doen. Ik zou wel het programma voor fijne was kiezen als je wasmachine dat heeft. Dan wordt het minder hard gecentrifugeerd. En als het (gedeeltelijk) van wol is, een wol- of fijnwasmiddel gebruiken natuurlijk. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koud wassen is het veiligste, en het liefst op een wolwasprogramma. Doe een beetje gewone azijn in het bakje voor de wasverzachter, dan blijven de kleuren helder. Gebruik wolwasmiddel voor het wassen en als je dat niet hebt, een middel voor de bonte was.