Hoe krijg ik het voor elkaar dat mijn deur goed sluit,/ zie uitleg

Ik heb een deur van mijn keuken, naar de kelderkast, maar die blijft niet dicht zitten.
En die moet wel dicht zijn, anders krijg ik mijn bestekla niet open.

Kan ik daar iets aan doen dat die weer sluit.
Iets met normale huis/ keuken spullen, ik heb geen gereedschap, alleen 1 kruiskopschroevedraaier.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is handig om te weten waarom hij niet dicht wil. Is het slot kapot of juist de slotplaat of is de deur kromgetrokken? Al die zaken hebben een andere oplossing...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het licht aan de muur achter het kozijn, op de plek waar het slot in moet vallen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar als dat zo is, dan zou je het hele kozijn een stukje richting de sluitkant van de deur moeten verplaatsen, zodat het slot weer past horizontaal, nu zit de muur in de weg volgens mij. maar ik weet het niet zeker.
Zou wel erg zijn, als ik de halve kiet moet gaan afbreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je geen handig familielid of handige buurman? Anders even een klusjesbedrijf naar laten kijken zou ik zeggen. Misschien is het wel zo opgelost. Zonder te zien wat er precies aan de hand is via internet is het heel lastig. Vind ik tenminste. Misschien dat iemand anders handiger is op afstand... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb al verschillende keren aan iemand gevraagt, maar het gebuurt maar niet, en ik kan niet zomaar een echt bedrijf of zo inschakelen, want dat kan ik niet betalen, ik sta onder bewindvoering.
En het begint me nu toch heel erg te iriteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan ik me goed voorstellen. Is er niemand van GV die een beetje in de buurt woont? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kozijn is hol, en waar het gat zit voor slot daar kijk je in, en dan zie je het deel waar de kozijn tegen de hoek van de muur is gedaan, ik kan het niet beter uitleggen.
Maar het slotje komt daar dus tegen aan en drukt terug.
Het is nieuwbouw, dus meschien een nieuw systeem, ik weet het niet.
Ik weet wel, dat het niet werkt.

Antwoorden (5)

Je kan het metale framepje met een paar ringen iets verder bij het slot/klink krijgen, dat moet voldoende zijn de ringetjes zijn te verkrijgen in iedere bouwmarkt. voor een paar eurocent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat dit niet gaat lukken, ik kom denk ik ruimte tekort, waardoor het slot terug word gedrukt. Maar toch bedankt +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan doe je de ringen tussen het schanier en de post, de andere zijde, dat kan ook is alleen wat meer werk
steek je kruiskopschroevendraaier tussen de deur en de post en dan klem je hem op die manier dicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Gouden idee! +1
Koop een klein grendeltje bij de doe het zelver en schroef deze op de deur met je kruiskop schroevendraaier. Doe hem vervolgens dicht en je hebt geen last meer van je kelderkastdeur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook met magneetjes werken. Magneetje aan binnenkant deur een eentje onder het kozijn. Deur blijft op die manier net beter dicht.

Er een grendel opzetten, zoals al door mijn voorganger is aangedragen is ook een goede.

Toegevoegd na 1 minuut:
De oplossing met de magneetjes is dus een onzichtbare als de deur gesloten is. De magneetjes zijn te koop bij de bouwmarkt en makkelijk te monteren dmw kit of schroefjes.
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
Plak op het onderste scharnier (over de schroeven) een stukje karton. Als je de deur sluit zal hij iets gaan klemmen.