Ik heb een probleem met de voegen van tegels op een houten vloer ze gaan constant los wie heeft de oplossing???

ik heb een ondermat gebruikt maar toch breken de voegen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Heb je elastisch voegmiddel gebruikt, dit is beter bestand tegen de werking van het hout. Ook de lijm die voor de tegels gebruikt zijn, moet elastisch zijn. Beter had je de ondervloer kunnen egaliseren door een 12mm spaanplaat ondervloer aan te brengen. De spaanplaten ondervloer dient u haaks op de bestaande houtenvloer aan te brengen en de spaanplaten moet onderling verspringen. Bij het vastzetten van de spaanplaten, moet u de schroeven wel laten verzinken.
Allereerst schroeft u de los liggende delen van de bestaande houtenvloer vast. Controleer of er geen spijkers of schroeven uitsteken. Hoogte verschillen kunnen weg geschaafd/geschuurd worden. Door gebruik te maken van spaanplaten ondervloer, vlakt u oneffenheden weg. Maar elastisch voegmateriaal kan het probleem al grotendeels oplossen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ maar dan geen bouwmarkt kwaliteit voegmiddel nemen.

Andere antwoorden (1)

U zou die voegen waterdicht moeten maken door Compactuna Pro toe te voegen aan uw voegspecie, daardoor wordt uw vloer waterdicht en zal uw houten ondervloer minder "leven".