Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een verfroller schoon? (zonder alles onder te spetteren of te smeren en zonder allerlei chemische goedjes

door de gootsteen te hoeven spoelen?)

Toegevoegd na 45 seconden:
en zonder dat je handen en kleren onder de verf komen? [tja, ik ben niet zo'n ervaren klusser...]

13 jaar geleden
21.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Schoonmaken van een verfroller is zoiezo een kliederboel. Mijn tip is: verfroller 1 keer per kleur gebruiken. Krijg je de klus niet in 1 keer af de roller met plastic of aluminiufolie goed inpakken. De volgende dag is 'ie weer prima te gebruiken. Klus met die kleur klaar? Roller weggooien op verantwoorde manier. Roller reinigen kost of veel water of een hoop chemische troep en dat maakt het uiteindelijk duurder en milieu onvriendelijker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Zeer goeie tip. Zo duur zijn die dingen nou ook weer niet. Maar hoe gooi je em weg? Moet je ermee naar de chemokar?
itsme
13 jaar geleden
inderdaad, gewoon weggooien in de chemobak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou mijn antwoord ook geweest zijn. Verfroller ingepakt in alufolie in ijskast bewaren om de volgende dag (dagen) te gebruiken. En als de klus klaar is, weggooien (chemisch afval) en de volgende keer een nieuwe verfroller nemen.

Andere antwoorden (4)

Het hangt natuurlijk van de verfsoort af. Latex kun je over het algemeen gewoon met water schoonmaken, andere verfsoorsten vaak met terpentine.
Maar je moet het sowieso niet door de gootsteen spoelen, maar inleveren bij het chemisch afval.
(Lees meer...)
bamibal
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
goeie vraag. Hoe doe ik het trouwens met die terpentine? De roller in een emmertje en daar terpentine over gieten? De roller is vrij groot.
Snuffel
13 jaar geleden
Er staat Dubbel denkkend hoogglans op terpentinebasis.
Snuffel
13 jaar geleden
dekkend. haha. Denkend zou wel grappig zijn.
Snuffel
13 jaar geleden
Dank je wel Loenie!
bamibal
13 jaar geleden
@loenie: ik bedoelde de terpentine...
Alternatief voor schoonmaken is de verfroller in aluminiumfolie verpakken, en zorgen dat er geen lucht bij kan, je kunt de roller dan de volgende keer gewoon weer gebruiken zonder dat je hem schoon hoeft te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou je kunt gewoon de wasbak met water vullen en daar de verfroller in leggen, en dan voorzichtig schoonmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je verf gebruikt, en dat maak ik op uit je vraag, dan is daar geen goede methode voor. Ga je de volgende dag weer door met dezelfde kleur, dan 's avonds de roller afsluiten (inrollen) in alufolie. "s Morgens kun je hem dan gewoon weer gebruiken. Ben je klaar met een keur dan de roller van de houder verwijderen, inpakken en chemisch storten, tezamen met de halflege blikken verf en verfreiniger.
Nieuw roller op de houder schuiven en klussen maar weer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding