Waarom komt er een klein straaltje uit mijn douche?

We wonen op de eerste verdieping van een 3 verdieping pand in Amsterdam en in het afgelopen jaar in de waterdruk voor de douche drastisch afgenomen. We hebben de slang al vervangen en de douchekop ook zonder enig resultaat.

Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien een loodgieter laten komen als je dat nog niet had gedaan?

Het beste antwoord

Eerst eens die gehele slang met douchekop verwijderen komt er geen normale straal uit dan is de kraan naar zijn gossiemijne (kalkaanslag verstopping). Hoofdkraan uitdoen; kraan eraf draaien, in een azijn leggen en/of goed kalkaanslag verwijderen. Controleer: kraan eraf laten, hoofdkraan aan doen. Komt er een straal water uit dan is er niks mis met de leiding, komt er nauwelijks water uit, alle koppelingen in de leiding controleren. Moet ergens een verstopping zijn. Verstopping niet gevonden nieuwe (flexibele) leiding aanleggen. Uitgaande dat de kranen in bijv. de keuken WEL normaal water afgeven.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
top dankje, we gaan het is even proberen :) ik ben bang dat het de kraan zelf is