Hoe maak ik zo'n groot papieren ei?

Mijn dochtertje wil graag dat ik zo een ei maak zoals in de link.
Hoe begin ik daaraan?
Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
6.7K
paulus811
8 jaar geleden
Ik zie geen link, maar is een ballon een optie waaromheen je dan papier maché doet?

Antwoorden (2)

Een geraamte maken van (kippen)gaas, en dan beplakken met papier mache. Hiervoor hoef je niet per sè papierpulp te maken, het kan ook met stroken krantenpapier en behanglijm.
jc54
8 jaar geleden
Neem een ballon en blaas hem op.
Hierna wc papier of keukenrol, of krant, scheur er stukken van af, smeer er behangplaksel op en ga laag voor laag de ballon bekleden.
laten drogen en je hebt een sterk papieren ei.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zulke grote ballonnen bestaan wel, maar zijn denk ik wel duur.
liveisgreat
8 jaar geleden
je kan elke rond voorwerp nemen, maar een ballon krijg je er makkelijk uit. gewoon laten ontploffen als de papiermaché droog is. neem je een ander voorwerp dan moet je de papiermaché in twee snijden en terug aan elkaar lijmen. Niet evident.... dus doe toch maar een grote ballon. die zijn echt helemaal niet per definitie duur hoor, hierzie ...
http://www.ballonnenparade.nl/mega-grote-xl-90cm-zilveren-ballon-ballonnen-zilver?gclid=CjwKEAiA2ve0BRDCgqDtmYXlyjkSJACEPmdwXk46tocuyUtQhrPJn3XB6VkzQqWL1UddhLJwJH-d2RoClfrw_wcB
liveisgreat
8 jaar geleden
je moet hiervoor wel genoeg lagen papier nemen,krantenpapier is in mijn ervaring het stevigst, gewoon repen afscheuren en rondom de ballon kleven met goede behanglijm. toch zeker 2 cm dik. daarna kan je het afwerken met ander papier dat een fijnere structuur heeft, zoals toiletpapier. maar dat hoeft niet.