afbijtmiddel verf werkt dat?

Ik heb een houten tafel die geverfd is nu wil ik hem blank maken zou dat lukken met afbijtmiddel of word het schuren .
Er zit zwarte lak op maar hij moet wit worden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het grote nadeel van afbijt is, dat je het meubel na gebruik moet afspoelen met veel water, de tafel blijft daardoor lang vochtig waardoor scheuren kunnen ontstaan.
Als je dit klusje snel wilt doen zonder afbijt of veel schuren, kun je het tafelblad ontvetten, daarna licht opschuren tot het een glad geheel is, dan kun je de tafel stofvrij maken en in de grondverf zetten. Schuur de grondverf na drogen licht op en maak het stofvrij. Vervolgens breng je een laag witte lak aan en schuur je dat na drogen licht op, dan kan een tweede laag erop en eventueel na licht schuren en stofvrij maken een derde laag.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met een natte doek afnemen en een dagje laten drogen. Hoe kan je het anders op bijvoorbeeld een trap gebruiken? (ik heb met afbijt nauwelijks ervaring) Als het een gladde tafel is dan zou ik er een excentrische schuurmachine opzetten. Als er naden e.d. in zitten dan zou ik er eerst lichtgrijze (grond)verf op doen en daarna wit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Spoel je het niet goed af, dan blijven er mogelijk resten afbijt achter, die nadelig zijn voor je nieuwe verflaag.
http://www.alabastine.nl/tutorials/super-afbijt-gebruiksaanwijzing/

Antwoorden (1)

Als ik u was zou ik de verf afbranden met een verfstripper ander kunt u problemen met de afbijt krijgen met de volgende verfbeurt
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is ook nog een mogelijkheid, maar hierbij ontkom je ook niet aan grondig schuren na het afbranden.