Kun je kromgetrokken laminaat nog weer rechtkrijgen?

En hoe kun je dat dan het beste doen? Het laminaat in mijn werkruimte is door kou en vocht vooral langs de zijkanten kromgetrokken en opgebold. Is dit nog weer te herstellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.1K

Het beste antwoord

Nauwelijks :(

Echt hout dat krom getrokken is kan je zeiknat maken en dan vlak klemmen. Bij het drogen krijgt het dan weer redelijk de vorm terug. Laminaat kan dat niet aan omdat dan de onderlaag opzwelt en kapot gaat.

Wat je zou kunnen proberen is het laminaat een heel klein beetje vochtig maken, en er veel gewicht op zetten zodat het plat gedrukt word. Bij het drogen wordt het wellicht wat vlakker.

De andere optie is om de vloer deels uit te nemen, en op stapels te leggen, op een platte ondergrond. Flink gewicht er op en na een paar weken eens kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat zal je niet lukken... Misschien kun je nog nieuwe stukken kopen als dat motief er nog is, maar herstellen gaat niet in mijn optiek...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je hier beter niet aan kunt beginnen. Het is onbegonnen werk. leg liever een nieuwe of gedeeltelijke
nieuwe vloer. Dat spaart je heel wat werk en kopzorgen uit. Gebruik een goede onderlaag tegen de vocht. Geef voldoende speling aan de kanten zodat de vloer niet gaat
klemmen.
Oude vloerdelen krijg je nooit meer fatsoenlijk in elkaar
geklikt of geschoven waneer ze een maal zijn krom getrokken.