Wat is de goedkoopste soort kunststof ? Plastic PE Rubber oid

Welke kunststof is het goedkoopst ?
Ik wil graag zelf een aantal prototypes maken en vroeg me af welke ik het beste kan gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoe is het ook mogelijk dat ik voor 50 cent bij de blokker een enorme plastic bak kan halen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

P.E. is voor mij het goedkoopst, mede doordat het nagenoeg overal voor handen is.
Maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn.
Wat voor jouw het goedkoopst is dat ligt aan wat je doelstellingen zijn.
Wil je gaan lijmen?
Wil je gaan smelten?
Moet er druk op komen?
Etc.etc.
P.E heeft de eigenschap om te krimpen als dit verwarmt wordt, daarnaast kan deze slecht gelijmd worden.
Kunstof bakken van o.a. blokker, tja ook weer diverse soorten in, hard of zacht, maar beiden slecht te verlijmen.
Rubber, ook hier weer latex, zacht of hard.
Goed te verlijmen, goed vervormbaar.

Dus wederom, het goedkoopste is het kunstof wat het beste past bij jouw doelstellingen