Kan ik een houten vloer omdraaien?

Wij hebben een zwevende houten vloer. Deze zit helemaal vol met lijm van de vloerbedekking. Een slaapkamer hebben wij volledig opgeschuurd. Mooi resultaat maar het duurde een week en kostte €500 aan huur / schuurbanden van de schuurmachine. Nu moeten we de rest van het huis nog. Zouden we vloerdelen ook gewoon kunnen omdraaien? Het is een zwevende houten vloer. De vloer rust op een balklaag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

ik zou zeggen, probeer het uit op een onzichtbare plek of kamer die je niet veel gebruikt. Je kan vantevoren niet beoordelen hoe de onderkant eruit ziet... wij wilden het ook doen, en in sommige kamers hadden ze het aan de onderkant behandeld tegen optrekkend vocht e.d waardoor de onderkant onbruikbaar was.
Denk wat dat de meeste onderkanten onbehandeld zijn en dus ook nog geschuurd ( en behandeld) moeten worden.. misschien loont een nieuwe houtenvloer als je alle kosten met elkaar vergelijkt