Hoe kan je een stalen buitentrap ``bekleden`` zodat de hond er ook makkelijk op en af kan?

Om in mijn woning te komen heb ik een stalen buitentrap. Dit is voor de hond iedere keer en hachelijke onderneming om eroverheen te lopen. Het doet zeer aan haar poten. Weet iemand hier een oplossing voor? Wellicht een soort bekleding of iets?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vindt je hond het eng om daar overheen te lopen want ik begrijp je vraag niet helemaal.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je die traptreden niet bekleden met een kunststof grasmat die je bij tuincentra kan kopen en die je dan op maat knipt en erop lijmt. Het regenwater kan er dan gewoon doorheen en de hond heeft dan geen last meer van angst voor die trap. Ik ken die trappen wel en dat is niet te doen voor hondenpoten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben het helemaal met azalaia eens

Antwoorden (2)

Het mooist is natuurlijk om voor de hond een soort looppad te maken door een deel van elke trede te voorzien van een bekleding. De rest van de trede moet onbekleed blijven want dat ruwe oppervlak is natuurlijk bedoeld om uitglijders te voorkomen, zelfs bij winterse neerslag.
Ook de beklede gedeelten, die het hondenpad vormen moeten niet echt glad zijn. Misschien omwikkelen met een reep ruwe jute of iets dergelijks. Het moet namelijk ook niet te hoog worden want een enkel verzwikken op een trap, dat is ook geen aanrader. Hele klus misschien, maar dan heb je ook wat.
Tja, ik ga er dan wel van uit dat een hond zo'n looppad herkent en benut (..?)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als de hond doorheeft dat de bekleding lekkerder aanvoelt aan haar poten dan die ijzeren noppen, dan wil ze nooit meer anders.
Je kunt de trap bekleden/ laten bekleden met speciale rubberen matten. Doet niet meer zeer aan de pootjes. Bovendien kan de hond dan niet meer door de treden kijken, zoals bij sommige onbeklede metalentrappen wel het geval is. Dat kan het ook zijn, dat de hond niet graag over de trap gaat.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de hond kijkt toch wel tussen de treden door... een buitentrap heeft geen stootborden.