Hoe kan je een stalen buitentrap ``bekleden`` zodat de hond er ook makkelijk op en af kan?

Om in mijn woning te komen heb ik een stalen buitentrap. Dit is voor de hond iedere keer en hachelijke onderneming om eroverheen te lopen. Het doet zeer aan haar poten. Weet iemand hier een oplossing voor? Wellicht een soort bekleding of iets?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het mooist is natuurlijk om voor de hond een soort looppad te maken door een deel van elke trede te voorzien van een bekleding. De rest van de trede moet onbekleed blijven want dat ruwe oppervlak is natuurlijk bedoeld om uitglijders te voorkomen, zelfs bij winterse neerslag. Ook de beklede gedeelten, die het hondenpad vormen moeten niet echt glad zijn. Misschien omwikkelen met een reep ruwe jute of iets dergelijks. Het moet namelijk ook niet te hoog worden want een enkel verzwikken op een trap, dat is ook geen aanrader. Hele klus misschien, maar dan heb je ook wat. Tja, ik ga er dan wel van uit dat een hond zo'n looppad herkent en benut (..?)

Je kunt de trap bekleden/ laten bekleden met speciale rubberen matten. Doet niet meer zeer aan de pootjes. Bovendien kan de hond dan niet meer door de treden kijken, zoals bij sommige onbeklede metalentrappen wel het geval is. Dat kan het ook zijn, dat de hond niet graag over de trap gaat.

Het ligt er ook aan wat je budget natuurlijk is, maar als het gaat om zo veilig mogelijk zou ik zelf kiezen voor een bekleding/bedekking die ook regenwater kan afvoeren. Er zijn bijv. kunstgras coupons die geschikt zouden kunnen zijn , of van die (duurdere) kokosmatten gevallen die ook de onderkant schoenen wat schoonmaken, en deze op maat en stevig erop bevestigen. Maar er zullen vast nog meer mogelijkheden zijn die ik nu even niet los uit het hoofd kan bedenken:) Vraag of bel eens met een tapijtwinkelier of een dierenwinkel, ook die hebben vast wel meer ideetjes dan ik nu;) Succes!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100