hoe kan ik kastdeuren met houtfineer het beste een transparante kleurlaag geven en welk product is daarvoor het meest geschikt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Je kunt fineer (wat een dun laagje hout is) gewoon lakken met een transparante lak. Het fijnste is een lak op waterbasis. Is snel droog en ruikt niet. Na drie uur kan je zelfs een tweede laag aanbrengen.
Transparante lek is in meerdere kleuren verkrijgbaar: eiken, noten enzovoort.

Toegevoegd na 2 minuten:
Licht voorschuren met het fijnste waterproof schuurpapier. Dat haalt echt niet de fineerlaag weg.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

fineer verven is lastig, je moet dan een primer gebruiken voordat je gaat aflakken, dus transparant zal dan niet lukken, omdat de primer al dekkend is, ook het schuren moet je voorzichtig doen, omdat je de gladde laag zo weggeschuurd hebt en het materiaal eronder niet geschikt is om te verven, een alternatief zou zijn, de deuren beplakken met plakplastic, dat is er tegenwoordig in meerdere breedtematen en met mooie designs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een zeer sterke en duurzame mogelijkheid is een vernis aan te brengen die men in de pleziervaart gebruikt. Niet goedkoop maar zeer degelijk. Veel plezier.