Hoe vervang ik de lamp van deze plafonniere?

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik de kap van de plafonniere af krijg om zo de lamp te kunnen vervangen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
27K
bamibal
11 jaar geleden
Stof hem dan ook gelijk even af ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die dingen kunnen op alle mogelijke manieren in elkaar zitten.
Met klemlipjes of schroefjes of wat dan ook....... En als diegene die de lamp ooit opgehangen heeft er niet meer is,
of niet meer weet,
dan zou ik de foto meenemen naar de bouwmarkt of de lampenwinkel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik denk dat je gewoon moet draaien.

Het beste antwoord

Volgens mij hangt de witte kap in de ring, er moeten dus ergens schroefjes of klemmetjes zitten die los moeten. Inderdaad wel opletten dat je je hand eronder houdt voor het geval dat de kap naar beneden valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel het is gelukt

Andere antwoorden (4)

Langs de rand zitten m.i. drie knopjes waarvan je er minstens 2? moet losdraaien. Wel erop letten dat de witte kap er niet afvalt, dus ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit type lamp is meestal te openen door het glas een kwartslag te draaien
en dan voorzichtig afhalen, omdat je dan meestal tegen de lamp stoot.
En gelijk even een sopje geven, want dat heeft hij wel nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
En die kwartslag is van onderaf gezien, tegen de richting van de klok.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zitten 3 ronde schijfjes onderaan de metalen ring, die kan u los draaien, 2 lijkt mij al voldoende. Opletten dat die globe niet naar beneden valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij dat die 3 zgn. schijfjes/knopjes daar zitten voor
versiering en om die ring vast te houden.
Want als je de foto vergroot zie je dat de glazen kap
ruimte genoeg heeft.
Vandaar dat ik aan die kwartslag denk.
Speur eens naar een merknaam en type naam of nummer.
Google met deze als zoekterm.
Mogelijks belandt u bij een fabrikant.
Daar bij de serviceafdeling uw vraag stellen samen met een foto.

Ik heb positieve ervaringen met deze werkwijze.