Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijn vloer beschilderd met betonverf, nu glanst de ene kant en de andere kant niet. Hoe maak ik de glanzende kant weer mat?

ik had de verf niet goed opgeroerd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
681
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De glanzende kant ligt opschuren? Je kan een klein stukje proberen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je kunt het beste advies vragen aan de leverancier van je verf. Maar ik denk dat het erop neer gaat komen, dat je dit moet verwijderen en een nieuwe laag op moet brengen. Verf die niet goed gemengd is, hecht niet goed of hard niet goed uit. Wat ook een eventuele nieuwe laag eroverheen, kan doen loslaten of niet goed uitharden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Laat alles maar eens een week of 3 uitharden.Dan doe je de proef met de tape.
Je neemt een stuk dozenplakband en plakt dit stevig op de vloer waar de slecht /niet opgeroerde verf zit,daarna trek je dit met een ruk weg. Als je de verf op de vloer blijft zitten zou ik u aanraden de boel gewoon nog een keer in zijn geheel over te rollen met goed opgeroerde nieuwe verf. Als de boel met de tapeproef wel los komt rest er niets anders dan de boel te verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding