De snoer aan een handschaafmachine is uit veiligheidsoverwegingen zo kort en dik.

Bij een langere snoer bestaat het risico dat men de kabel beschadigd met de machine door hem er op te plaatsen.

De dikte is van belang omdat de kabel bewegelijk moet blijven en de kans op breuk minimaal.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien omdat je als je niet zo handig bent ,zoals jij, er doorheen kunt schaven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De lengte van het snoer is vanuit veiligheidsoverwegingen zo kort. Hierdoor heeft u minder kans om het snoer te beschadigen of dat het in de weg zit. De lengte van deze snoeren zijn vast gelegd in het CE keurmerk dat op elektrische (gereedschap)apparaten zit.

De dikte van de snoer is vaak afhankelijk van het vermogen van de machine. Hoe dikker de kabel, des te minder weerstand, des te minder warmte ontwikkeling.

Bij de betere machines hebben ze ook vaak rubberen kabels, deze zijn flexibeler en gaan langer mee. Bij de goedkopere machines zijn ze van vinyl.

Tip: als u met een electrische schaaf gaat schaven schaaf dan bijna tot het einde, het laatste stukje doe je dan weer contra de andere kant op. Zo zal het laatste gedeelte van uw werkstuk minder snel weg breken.