Hoe kan je een houten traptrede repareren die gedeeltelijk gebarsten is?

Ik heb thuis een houten trap waar de treden vast in zitten. Een van de treden kraakt enorm en is op de naad tussen de 2 houtdelen waaruit de trede bestaat, gebarsten.

Aangezien de treden niet uit de trap te verwijderen zijn, zoek ik naar een alternatieve manier om deze te repareren. Heeft iemand suggesties ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (3)

Allereerst bestaat er geen houten trap die uit één stuk is gemaakt, dus die trede moet wel los te krijgen te zijn.

Maar goed, barst opvullen met houtrotvuller en tegen het kraken het hele zaakje in de lijnolie zetten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niets aan repareren, gewoon mee leren leven.
Alles wat je er tussenin stopt of hoe je het repareren gaat verandert daar niets aan.
Het komt altijd weer los omdat er onderling te veel beweging in de delen t o.v elkaar zit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Die trede is niet gebarsten maar het is één kaarsrechte breuk omdat de lijmverbinding heeft losgelaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het nadeel van houtrotvuller is dat het veel lichter van kleur is dan de trede zelf dus zou geen mooie optie zijn.
wat je wel zou kunnen doen is de breuk vol laten lopen met bruislijm en naderhand aan de bovenkant de bruislijm er uit schrappen en opvullen met vloeibaar hout in de zelfde kleur.
weer de hele trede schuren en lakken of olie wat er ook op zit