Hangtoilet blijft lopen, hoe kom ik bij de vlotter?

In ons inbouw hangtoilet blijft het water lopen. Als het reservoir vol is gelopen loopt het over in het toilet en dat stopt niet. Ik heb het paneel eraf gekregen en draai nu al een tijdje de kraan op en dicht omdat ik niet weet hoe ik verder moet.

Toilet is een INDUSA ? van 12 jaar oud, volgens mij gekocht bij de GAMMA.
Ik vermoed dat de vlotter het probleem is / kalk / rubber?
Maar ik kan er nog niet bij. Volgens mij moet het paneeltje waar ik nu tegenaan kijk er ook nog uit om bij de vlotter te kunnen komen, maar het lukt me niet (tenminste, ik ben bang om wat af te breken).
Foto is bijgevoegd, kan iemand me verder helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
38.6K

Antwoorden (2)

In principe kan het hele binnenwerk met de vlotter door het paneel dat je eraf gedraaid hebt. Zo te zien hangt het geheel aan de twee kunststof schroeven die je duidelijk ziet zitten. Als je deze voorzichtig losdraaid kan je waarschijnlijk het binnenwerk loshalen en naar buiten halen om alles rustig te inspecteren, schoon te maken en eventueel vervangen.

Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Beerenburgertj, Bedankt voor je snelle antwoord. Met de 2 kunststof schroeven bedoel je de 2 doorspoelschroeven die in het midden zitten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://img829.imageshack.us/img829/5162/2lid.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu losdraaid nog met een t en dan heb je een perfect advies gegeven.
Een toilet dat doorloopt, wordt vaak veroorzaakt door een afsluitrubber welke verkalkt is. Vervangen is vaak niet mogelijk bij inbouwtoiletten. De superontkalker LIQUID kan gebruikt worden om het binnenwerk van de spoelbak vrij van kalk te krijgen.
verdun de ontkalker 1/10 en giet het langzaam in de spoelbak, wanneer het toilet niet meer doorloopt. Laat de oplossing 12-24 in de spoelbak staan. Het toiletmäechanisme zal ook vrij van kalk worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen goed advies: "In ons inbouw hangtoilet blijft het water lopen. "
Bordensteker
5 maanden geleden
Daarom schrijft vraagsteller dan ook dat hij al een tijdje de toevoerkraan telkens handmatig dicht draait als het reservoir weer gevuld is. Zo krijg je alsnog stilstaand water, en dan kun je het advies wél gebruiken.