hoe kan je een grote poster tijdelijk aan het plafond bevestigen?

ik heb een prachtige papieren poster die ik eigenlijk heb laten maken voor mijn plafond. maar nu denk ik: als ik hem daar hang en ik verhuis ooit, ben ik hem kwijt.
ik zoek nu naar een manier om de poster (afmeting 3 x 2meter) glad aan het plafond te hangen maar tegelijk te maken dat ik hem niet "kwijt" ben.

8 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
eventueel eerst in een fijn kadertje maken....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe groot is groot? En is het gewoon 'posterpapier', of hoe je dat wilt noemen? Ik zou dan beginnen met hem laten lamineren, als je hem echt niet kwijt wilt. Een poster scheurt immers vrij makkelijk, en hoe groter, hoe sneller dat zal gebeuren als je hem bijvoorbeeld alleen aan hoeken bevestigt. Inderdaad in laten lijsten eventueel, maar als je er erg aan gehecht bent, zou ik bij een groter ding ook lamineren.
liveisgreat
8 jaar geleden
ja @wimkees ik heb ook al plafonds behangen best lastig inderdaad.

Het beste antwoord

Bevestig de poster met fotolijm, de lijm rubbel je als je gaat verhuizen makkelijk van het plafond en de poster af, waardoor er geen schade gemaakt wordt.
Buiten de sites waar dit te koop is, vind je het ook bij de Hema en de kantoorboekhandel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Best een goed idee, ik vraag me alleen af of dat hecht op plafonds? Kalk sowieso niet lijkt me, maar ook gewone latex is lastig omdat veel plafonds een grovere structuur hebben. En heb je eenmaal een plafond met structuur erin, dan is het een enórm karwei om het weer glad te krijgen. Is bij een muur al lastig, maar bij een plafond is het echt gigantisch. Dan moet het wel een érg bijzondere poster zijn..
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een stukje lijm eraf hebt, trek je de rest mee, het is een soort gummie, mocht het toch breken dan kun je er met dat stukje opduwen en kleeft het vast, waardoor het te verwijderen is.