Renovatieplint plaatsen over merantiepling 9mm x 45mm?

In huis hebben wij bouwplinten van 9mm dik en 45mm hoog. Standaard renovatieplinten hebben een uitsparing van 12-13 mm. Als we deze tegen de bouwplint aanplakken ontstaat bovenin een klein kiertje omda de plint niet recht te plakken is. Heeft iemand een top om dit toch strak voor elkaar te krijgen of zijn er ook renovatieplingen te koop met een smallere uitsparing.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Opvullen aan de onderkant. 3-4 mm compriband. Wel even eerst testen of het band niet te veel induwt met aanschieten. Misschien zou je met dubbelzijdig compriband de boel al kunnen plakken.

Andere zou je met vullertjes en lijmkit te werk kunnen gaan. Om de zoveel cm doe je dan een doorgesneden vullertje en daar bevestig je dan ook precies (om slingeren te voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
uitvulplaatjes:
https://www.google.nl/search?q=uitvulplaatjes&espv=2&biw=1920&bih=1075&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMI_K-_juCHxgIVircUCh3dXgCD

http://www.gerritse.nl/lijmen--kitten--purschuim-en-chemische-producten/compri--en-afdichtingsband/

Toegevoegd na 27 minuten:
Je zou ook met dikke lijmkit aan de slag kunnen gaan. Of met een combinatitie van kit en vulstukje / kit en compriband.