wat is een houtolie die niet bladerd en makkelijk in onderhoud? Ik ben benieuwd!

echte olie dus, en geen wasproduct
eventueel verdund met terpentine-terpentijn-citruspeen of parafdfne

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bankirai-olie (van Hermadix)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Restol houtolie

Technische gegevens en eigenschappen

Een introductie
Met Restol krijgt uw buitenhout een degelijke bescherming! Restol houtolie is een universeel afwerkproduct voor alle hout buiten: van geveltimmerwerk tot blokhutten. Van tuinmeubilair tot pergola's. Het is gebaseerd op natuurlijke lijnolien. Restol is te verkrijgen in een transparante en dekkende variant.

Vele voordelen
-> Eenvoudig aan te brengen
-> Schuren niet noodzakelijk
-> Heeft een uitstrijkvermogen tot 16 m2 per liter
-> Bladdert niet
-> Een hoog vaste stofgehalte
-> Werkt (mits gepigmenteerd) antivergrijzend
-> Sterk waterafstotend
-> Dringt diep door in de houtcellen, door de vullende werking
-> Benadrukt de houtnerf
-> Heeft een groot elastisch vermogen
-> Is vochtregulerend, het hout kan optimaal ademen
-> Kleuren zijn onderling mengbaar
-> Bestaat al meer dan 40 jaar
-> Zorgt dat het hout langer mooi blijft
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De antwoorden die gegeven zijn, zijn prima, maar wel duur.
Wij hebben een massief eiken vloer en daar smeren we olijfolie of zonnebloem olie op met een scheutje terpentine erdoor. Die terpentine is om te voorkomen dat bacterien de olie laten bederven.