Wat is een goede metaallak ?

Wat is een goede metaallak die aan deze eisen voldoet:

moet in weer en wind kunnen staan
moet in het zwart zijn of een kleur dichtbij zwart, donker grijs mag ook nog
en het moet 2 in 1 zijn dus ik wil het zo op blank staal kunnen aanbrengen.

Mag eventueel ook hamerslag zijn,

Over hammerite hoor ik verschillende meningen,

Wie weet er nog meer of heeft er ervaring mee?

gr,

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ik werk al jaren met COMBICOLOR van Rustoleum.
Ideaal, makkelijk te verwerken, direct over roest of onbehandeld metaal.
In allerlei kleuren, hoogglans, zijdeglans, sommige kleuren ook mat, smeedijzer- of hamerslaglook.
In blik en spuitbus dus voor ieder wat wils.

Nadeel van Hammerite is dat dat alleen met zichzelf overschilderbaar is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hier is nog een mening over Hammerite:
Is een goed product waar ik zeer goede ervaringen mee heb.
Er hangt hier een poort die er al een 12-tal jaar hangt en nog steeds is er geen spoortje roest te bespeuren.
Ook mijn persluchtflessen die ik gebruik heb ik al een paar maal behandeld met Hammerite (aan de buitenzijde) en ook die zijn nog steeds roestvrij. Deze komen nochtans regelmatig ik contact met zout water.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
NOVEROX ROESTOMVORMER. daarna gekooktelijnolie met een droger!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Brantho korrux. Goei spul.