Een oplader voor een makita boormachine die ik in Canada koop werkt die in Nederland?

Ik ga binnenkort naar Canada en mijn man wil graag dat ik een oplaadbare Makita boormachine voor hem meeneem omdat het daar goedkoper is. Maar in Canada is het 110volt, werkt dat dan wel hier in Europa? Ik weet dat ik mijn telefoontje overal kan opladen, Canada en Nederland maar werkt dat ook zo voor de oplader van een electrische gereedschap?

Toegevoegd na 22 minuten:
als uitbreiding: indien ik dan een oplader in Europa koop werken dan de batterijen van Canada dan in de Europese oplader?
(ps, doe het maar even zo want mensen die een antwoord hebben neergezet hebben hun punt al binnen en reageren meestal toch niet meer)

Toegevoegd na 22 minuten:
als uitbreiding: indien ik dan een oplader in Europa koop werken dan de batterijen van Canada dan in de Europese oplader?
(ps, doe het maar even zo want mensen die een antwoord hebben neergezet hebben hun punt al binnen en reageren meestal toch niet meer)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De stekker van de oplader zal in ieder geval niet passen. Daar zal je een verloopje voor nodig hebben.
Daarnaast heeft Canada een netspanning van 110V. Veel van de adapters in Europa functioneren van 110-240V, dus kunnen (met eeen verloopje) ook in Canada en de VS gebruikt worden. Of dat andersom ook zo is, is maar de vraag. Dat zal je op de adapter zelf moeten opzoeken (er zit altijd een plaatje/sticker op met de veiligheidsgegevens). Staat er Input 110-240V, dan zit je goed.
Canadese batterijen zijn niet anders dan Europese. Hier weer het advies goed te kijken naar de spanning en amperage dat de adapter hoort te geven richting de batterijen. Als de Canadese oplader bijv., 12V 3A (36W) geeft, zal je dus ook een Europesche adapter moeten hebben die 12V en minimaal 36W kan leveren.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, gaat niet werken tenzij je erg handig bent en deze kunt ombouwen:

https://www.google.nl/search?q=makita+charger+110+v&sugexp=chrome,mod=13&sourceid=chrome&ie=UTF-8#hl=nl&sa=X&ei=DelQUJr5J-qq0QXr1ICYDQ&ved=0CB0QvwUoAQ&q=makita+charger+110v/220v&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=edbccd58146a1db9&biw=1280&bih=620

Ze worden in verschillende versies verkocht:

http://www.power-tools-pro.co.uk/chargers-radios-makita-chargers-c-356_368.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Andere vraag: als hij een oplader extra koop van 220 dan moet het toch werken. Want ikneem toch aan dat de accu's overal hetzelfde zijn???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kunt u nog even reageren svp???
Gewoonlijk is op een oplader het voltage niet instelbaar en zal het dus niet werken.
Ik kan niet zeggen of de accu's in een Europese lader passen, maar misschien is een omvormer (230V -110V) een optie. Kies niet voor een kleinere omvormer want de aanvangsstroom is veel groter dan het gemiddelde.