hoe kan ik het ventilatierooster -met motor- in badkamer afsluiten?

Begin 2014 hebben we onze badkamer vernieuwd en boven de douchehoek een ventilator aan laten brengen. Nu het kouder wordt merken we dat er veel koude lucht naar binnen komt via dit ventilatiekanaal. En willen we het rooster tijdelijk dicht maken met een afneembaar kapje of zo. Als we gaan douchen, kapje afnemen en ventilator aanzetten. Wie heeft idee of suggesties voor een afneembare afsluiting?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

zit er aan de buitenkant ook een klep als het goed is moet deze afsluiten en in de pijp kun je ook een verende klep plaatsen alleen lucht naar buiten niet naar binnen heb er zelf ook een aantal geplaatst werken perfect
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zou je er zoiets overheen kunnen zetten, of komt de ventilator daarvoor te ver naar binnen?
http://www.gavo.net/nl/producten/ventilatie/schuifroosters.html

Anders een frame met deurtje?
Dus een vierkant van 4 balkjes met een deurtje.
Aan 1 kant scharnieren, aan de andere kant een (magneet) sluiting.

Of iets met magneten?

Toegevoegd na 4 minuten:
de 1e twee opties zijn niet afneembaar, maar een nadeel van afneembaar is dat dat lastig enigszins luchtdicht te maken is.

Alhoewel:
Als de ventilator flink uitsteekt: zet hem een douchemuts op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De ventilator demonteren en een afsluitklep in het kanaal monteren, deze valt dicht als de ventilator uit staat en gaat (door de luchtstroom) open als de ventilator aan staat.
Er zijn ook ventilatoren in de handel met een thermische klep, deze gaat mechanisch open en dicht bij bediening van de ventilator.