Wat doen we aan een mazoutlek bij één van de buren waarvan wij het slachtoffer zijn?

In onze kelder komt heel regelmatig mazout gesijpeld van bij één van onze buren. Onze mazouttank van vroeger werd ontmanteld dus van bij onszelf kan het niet komen.
We weten echter niet van waar die mazout exact komt doorgesijpeld.
Hoe kunnen we dat te weten komen en hoe kuisen we ondertussen de mazout op?
Bestaat er eventueel een middel dat we tegen die "brug" kunnen smeren zodat het binnensijpelen stopt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
fremar
10 jaar geleden
Eventueel contact opnemen met milieudienst gemeente?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mazout (Vlaams) is een biercocktail van cola en bier.
De drank dankt haar naam aan de kleur van de mix. Deze donkerbruine kleur lijkt op de kleur van stookolie, dat ook wel mazout genoemd wordt. Ik neem aan dat je het over stookolie hebt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, inderdaad helaas sijpelt er geen drank door, hoewel..... dat ruikt ook ni zo lekker na een paar meter onder de grond....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meld de milieuvervuiling bij de gemeente.

Het beste antwoord

De verontreiniging moet zo snel mogelijk gestopt en opgekuist worden.
Het is niet uitgesloten dat hier hoge kosten aan verbonden zijn.
Ik zou contact opnemen met de buren, hun familiale verzekering zal dan een expert aanstellen om de schade vast te stellen.

Er bestaan producten die de muur waterdicht maken, of dit voldoende is voor mazout is maar de vraag. Ik zou niets doen alvorens de schade vastgesteld is.
Als er echt plassen staan dan kunnen deze geabsorbeerd worden door een product als ecoperls.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt!