Ik heb een niet dragende binnen muur die haaks op de buitenmuur staat. Deze muur is los geknapt uit het metsel verband. Hoe zet ik deze weer vast?

nvt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Wat je zou kunnen doen is. Op een aantal plaatsen de voeg er uit halen dmv boren of slijpen en dan in die voeg Naar de buitenmuur een gaatje boren en dan een kozijnanjer in die voeg plaatsen dmv een plug in de buitenmuur op verschillende plaatsen en daarna weer dichtvormen. De aansluiting van die haakse muur zou je dan ook kunnen afkitten meteen elastische kit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de muur niet-dragend is, waarom is deze dan losgekomen uit het metselverband ?
Daar moet een reden voor zijn. Maar als de muur inderdaad niet-dragend is, dan is alleen een cosmetische reparatie nodig: dus scheuren / kieren vullen met voegspecie.