De kwast kun je goed schoonwassen onder de kraan goed uit drukken in je hand onder de kraan en schoonwassen.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, gewoon onder stromend water, zorg dat de haren niet uit elkaar gaan en laat de kwast, op een oude doek of keukenpapier, liggend drogen.
Onder de kraan mag officieel niet. Het is namelijk verontreinigd water dat je doorspoelt. Als je het helemaal correct wil doen, moet je hem in weinig water uitspoelen, dat water laten bezinken, het bovenste weggieten en het residu bij het chemisch afval inleveren.

Toch doen veel mensen het minder correct en wordt het vaak onder de kraan gedaan. Zorg er dan ook voor dat de kwast vooral in de kern goed schoon is, want zodra die opdroogt, blijft er van je fijne kwast niets goeds meer over.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nu ga ik er gemakshalve vanuit dat je latexverf bedoelt en niet pure vloeibare latex.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met water en zeep.
Het is een beroerd karwei.

Ik koop zelf goedkopere latex rollers.
Als ik ze de dag erna nog wil gebruiken, draai ik ze in een groot stuk alu-folie (zilverpapier). Dan komt er geen lucht bij en kan je ze de dag erna gewoon weer gebruiken.

Als ik dan klaar ben, gooi ik de goedkope roller weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het beste te reinigen met lauw water en een beetje afwasmiddel. dit onder de kraan goed door de haren masseren en uiteindelijk naspoelen zodat sop er uitloopt