het kan wel , maar verstandig is een tweede,
het wordt in ieder geval afgeraden volgens de officiele normen , zie NEN1010 regels hiervoor .

Electriciteit dient vanuit de kamer zelf, middels een centraaldoos in diezelfde kamer beschikbaar gemaakt te worden;

- Nooit meer dan 1 groep in een centraaldoos, nooit meer dan in 1 groep in een buis.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je

Andere antwoorden (3)

Lijkt me bijna niet eens mogelijk, je hebt dan zeker 6 draden+ e.v.t. schakeldraden.
Diekrijg je niet door een normale buis en doos heen.
Nu zijn er wel dikkere p.v.c. buizen en extra grote dozen, maar het moet dan wel weer overal op aansluiten.
Maar het mag wel, maar weet je het zelf nog wel na 10 jaar hoe het zat, of de volgende bewoners?
Ik zou het nooit doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indd. als je goed nadenkt ga je dit nooit doen! vragen om moeilijkheden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan een centraaldoos zitten meerdere ingangen, du skan je gemakkelijk er 8 groepen in samenvoegen, onlogisch maar het kan. Sorry voor de min alweer, want vind dit antwoord echt knudde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:7pwmY7aFdIAL-M:http://vindplaats.eu/img/33/529.jpg&t=1 Hier een plaatje van een centraal doos, reageer niet als je niet weet waar je over praat aub
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi bushokje, acht groepen betekent zonder schakeldraden, 24 draden en 24 lasdoppen! en waar moeten die 24 draden dan naar toe gaan?
je snapt er echt niets van hoor!
denk eens wat beter na!
Een groep komt uit je meterkast en gaat daarvandaar naar een deel van je huis, een ander groep gaat naar een ander deel van je huis, maar bij jou komen die acht groepen van alle kanten aan richting die doos en dan? waar gaan ze dan heen?
Weet je wel wat "groep"betekend?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande was om je te laten inzien dat het mogelijk is meer dan 1 groep in 1 centraaldoos te krijgen dmv een voorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wees dan eens duidelijker en laat de mensen in hun waarde, mij krijg je niet gek hoor, maar als ik zie wat je hier allemaal zegt, begrijp je er zelf niets van, 8 groepen in een doos, volkomen onmogelijk!, deze centrale, extra grote dozen worden gebruikt om vanaf een centrale plaats
in huis, naar alle kanten te kunnen gaan, omdat in gewone dozen niet zo veel draden kunnen en je met 8 uitgangen zelf kan kiezen welke uitgang voor je zelf op de beste plek zit. de andere blijven leeg.
En altijd maar EEN groep in een doos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik laat je verder in je waarde, bedankt voor je reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat stond er ook al weer...dit antwoord vind ik echt knudde...........en reageer niet als je niet weet waar je over praat.............
Ferme taal vind je niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ik vind doet er niet meer toe, want ik zou je verder in je waarde laten. ;))
Ik weet niet of het een huur- of koophuis is, maar ik zou dit nooit! doen. De kans op brand door kortsluiting is zeker groter geworden. Al die draden door één buisje heen geeft té veel warmte ontwikkeling, zeker als de belasting door de draden op zn hoogst is. Als er brand ontstaat wordt er naar de oorzaak gezocht, vinden ze al die draden door één buisje dan wordt er door de verzekering zeker moeilijk gedaan.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk verzonnen, maar slaat echt helemaal nergens op - dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je nou kritiek heb op een antwoord, geef dan het goede antwoord bushokje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bijdehand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord is al gegeven
De vuistregel is dat er 5 draden in een buis mogen. Meerde groepen in 1 centraaldoos is niet handig als je later de boel nog weer eens open moet maken ben je gegarandeerd vergeten hoe het ook alweer in elkaar zat. Beter is dit soort knooppunten te vermijden.