zit er aan te denken om een afkortzaag te kopen. zijn deze makkelijk in gebruik?

een afkortzaag die ik kan gebruiken om af te korten,maar ook te gebruiken als zaagtafel (een 2 in 1) deze zijn wel in de handel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je dat huis uit je avatar gekocht hebt, dan ga je hem zeker veel gebruiken. ;-)

Ik heb er een afkortzaag en ik trek hem alleen uit de kast als ik heel veel stukjes moet afkorten.
Tegen de tijd dat ik hem heb staan kan ik met de hand of met een decoupeerzaag al redelijk wat stukken zagen.

Een zaagtafel heb ik niet, wel een invalzaag (cirkelzaag) met geleiderail, daar kan je meer mee.

Als je groot plaatmateriaal moet zagen kan je dat (meestal gratis) laten doen bij de bouwmarkt of houthandel waar je de platen koopt.
Groot platen op een kleine zaagtafel is niet handig.

Als je hem koopt omdat je het handig lijkt, dan raad ik het af, je zal hem minder gebruiken dan je denkt, natuurlijk is dit afhankelijk van je andere gereedschap.

Weet je precies waarvoor je hem gaat gebruiken, dan kan het handig zijn. (vertel dan ff waarvoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zeker handig.
Stroken zagen is inderdaad een van de dingen die je alleen maar echt goed kan doen met een zaagtafel.
Eventueel kan het ook met een cirkelzaag met zij-geleider, maar echt fijn werkt dat niet en een zaagtafel is veiliger. En voordeel van een afkortzaag is dat het allemaal mooi haaks wordt, of eventueel juist in een bepaalde hoek als dat nodig is. Ik heb geen ervaring met een 2-in-1 maar in het algemeen zou ik voor 2 aparte apparaten gaan.
Ligt ook aan je budget en werkruimte die je hebt. Heb je er al 1 op het oog?
Hier staan er een paar mooie tussen, vanaf 750,- tot ..
http://www.toolsxl.nl/afkort-en-tafelzaag-c-89.html
of goedkoper:
http://www.buitelaar.nl/comasy/templates/product.aspx?contentid=237&productid=5064
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor ongeveer hetzelfde geld koop je twee losse.
Dan heb je ook een iets grotere zaagtafel, dus als je ruimte in de schuur hebt..
Maar voor latten zagen zal het niet veel uitmaken.
Alvast veel plezier ermee.

Andere antwoorden (1)

Ik heb zo een zaag altijd opgesteld staan op een vaste plaats dus altijd gebruiksklaar,Alleen heb ik er 4 zwenkwieltjes (wel met rem) onder gemonteerd.Met een eenvoudige handeling is het een tafel cirkelzaag Gekocht bij de Gamma +/- € 135