Mijn voordeursleutel is afgebroken in het slot iemand een handig tip om het er uit te halen ?

10 jaar geleden
6.6K
Amadea
10 jaar geleden
Een voordeurslot is dubbelzijdig, dus je moet 'm met een priem eruit kunnen duwen.
capthavoc
10 jaar geleden
Een priem heb ik niet maar ik heb vast wel iets duns goeie tip
effe sneupen, helaas geen naaimandje ;)
laat het je wel weten
capthavoc
10 jaar geleden
Jaaaa gelukt vond nog ergens stopnaald en met klein tangetje was het zo gepiept thnx Amadea
Amadea
10 jaar geleden
Graag gedaan!
capthavoc
10 jaar geleden
Eigenlijk zou je de punten moeten hebben maar dat lukt niet bij reacties

Het beste antwoord

Soms kan je met n andere sleutel aan de andere kant van het slot de afgebroken sleutel er uit drukken of met n paperclip
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt het beslag van het slot halen ( ijzeren plaatje om je cilinder heen meestal zit dit vast met twee schroeven ) dan breekje met een bacosleutel de cilinder af, danheb je het eerste deel van je cilinder eruit waar je sleutel insteekt. en met een schroevendraaier moet je de baard ( het zwarte gedeelte in het midden van je cilinder dat rond draait als je een sleutel erin heen en weer beweegt ) eruit proberen te halen, als je deur nog op slot is kun je voor een paar euro bij de bouwmarkt een bouwsleutel kopen om hem weer open te draaien. dan vervang je je cilinder.

dit alleen doen als je deur op slot zit anders kun je je beslag weghalen en aan de zijkant de grote schroef weg halen om je cilinder te vervangen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
De deur is gelukkig niet op slot, maar ik ben wel benieuwd naar die bouw sleutel hoe dat werkt ?
ik had er nog nooit van gehoord ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het midden van een cilinder zit een baard, deze opent zeg maar het slot zodra je een sleutel in het slot steekt, omdat een sleutel uniek is beweegt de baard alleen als je de juist sleutel erin steekt ( heeft met het op en neer gaan van de palletjes te maken ) als je de palletjes, dus het eerst gedeelte van het slot weghaalt moet alsnog de baard bewegen om de deur te openen, dit kan met de baardsleutel. simpelweg omdat dat het enigste gedeelte is dat nog hoeft te bewegen om de deur te openen. het is een veel gebruikte inbrekers methode omdat het snel en geluidloos is. vandaar dat het zo belangrijk is om pinsloten op je deur te hebben :) met een baco, bouwsleutel en een schroevendraaier kun je in principe elk slot openen.
als de sleutel in het slotis afgebroken loot het de moeite om de cilinder uit de deur te halen, dit doe je door de schroef waarmee de cilinder gemonteerd is los te draaien ,vervolgens met een kleine schroevendraaier de sleutelpositie verdraaien totdat je de cilinder eruit kan nemen, dan de sluetel in begin positie draaien en eventueel wat kruipolie aanbrengen in het slot nu kun je door voorzichtig met de kant met de afgebroken sleutel onder tegen een voorwerp kloppen totdat de sleutel er een beetje uitkomt,deze kun je vervolgens met een tangetje uit de cilinder verwijderen alles weer terug monteren en de deur weer afsluiten met de reservesleutel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als er nog een stukje uitsteekt kun je er een grip-tang opzetten en uit het slot draaien en de rest van de sleutel uit je slot trekken.