Hoe krijg ik de bovenraam van mijn keuken dicht?

Hallo,

Sinds gisteren kan mijn bovenraam van mijn keuken niet meer dicht.
Ik weet dat er ooit een stok voor nodig was maar hoe heet dat?

Indien het met de stok niet dicht te krijgen is welke alternatieven
blijven er nog mogelijk?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk een valraam? Dan heb je een stokhaak nodig. Die koop je los bij iedere goede ijzerwaren speciaalzaak en kan je op een bezemsteel monteren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij nader inzien is het meer een plafondraam. Een raam die je (alleen) dicht krijg door middel van een vorm van stok waarmee je
het moet draaien om het te kunnen openen en sluiten.
Op oude basisscholen hingen zulke ramen meestal in gang waarna
de conciërge het door middel van zo stok alleen dicht kreeg.
Maar goed wat is de naam van die stok?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aha ...dat bedoel je. Je hebt het over een bovenraamsluiting. Wat jij nodig hebt is gewoon de knikarmslinger. Let wel dat de aansluiting daarvan per merk bovenraamsluiting kan verschillen. Soms is het ook gewoon een oog aan het windwerk waar een standaard knikarmslinger die je voor bijvoorbeeld een zonnescherm gebruikt in kan haken.
Zou je een foto kunnen plaatsen van het geheel en van het windwerk? Wellicht dat ik het herken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan eventueel via een PB contact met mij opnemen omdat het uploaden van foto's momenteel niet goed werkt